mandag den 15. april 2013

Søndagstanker #7


Med computeren ustabilt placeret oven på en plastikbøtte og mig selv i skrædderstilling på gulvtæppet er jeg gået i gang med at lave forrige uges Søndagstanker. Nu på en mandag. I går var vi til en endagsfestival tre timers kørsel væk, og da vi kom hjem, var der ikke mere hjernekapacitet til at blogge. Det har været en travl-travl-travl uge, nu hvor vi vitterligt står over for at skulle flytte fra Florida til Danmark på torsdag - en proces, der har varet i flere måneder, synes jeg - og der har bare ikke været mentalt eller fysisk overskud til at lave nogen form for spændende mad. Det er en skam, men det ændrer sig jo nok, så snart vi er kommet lidt på plads i lille DK. Her er highlights fra min gode, sidste hele uge i USA:

I starten af ugen var vi på sidste del af vores roadtrip, og vi sluttede af med nogle dage i Smoky Mountains, der er en af de mest besøgte nationalparker i USA. Der er godt nok også pænt! Vi sov længe, hikede, drak øl og spiste pizza, og det var fantastisk. Jeg nød virkelig at være væk fra pakkehelvedet hjemme i lejligheden.

Speaking of flugt fra pakkehelvede, så tog jeg mig en shoppedag fredag. Og jeg nød det i fulde drag! Der blev prøvet tøj i lange baner - blandt andet denne hersens bluse med meget stramme ærmer. De kalder mig Stine Gunshow ude i byen. Jøsses altså, måtte op i en XL for at kunne presse armene ned i den uden at føle mig som en kvindelig udgave af Hulk. 

"This is my life, wauu wauu ohhh..." Gryder, potter, pander, tøj, pyntedimser, cykel og jeg-ved-snart-ikke-hvad pakket stablet og plastret ind på fornemste vis. Tjek. Vidste du i øvrigt, at man bliver voldsomt svimmel af at rende rundt om en palle, når man skal pakke den ind i plastikfilm? Nå, men det er rart at have fået styr på det. Nu håber jeg bare, at resten kan være i vores kufferter og håndbagage. Man får godt nok samlet sig - og knyttet sig til - en voldsom mængde skrammel gennem årene.

Fest og ballade på tyskerrestaurant i Fort Lauderdale lørdag aften! Manden og jeg havde inviteret de nærmeste venner på middag for at få en god afslutning på tiden i US, og jeg skal da lige love for, at vi blev fejret med kæmpe øl og harmonikamusik. 

Søndag rundede vi, som tidligere skrevet, ugen af med musik. Og sved. Hold nu op, hvor var det varmt... Folk dinglede rundt, og det var svært at se, om de var stive eller dehydrerede - eller begge dele. Vi fik dog set gode, gamle Volbeat sparke røv atter en gang, mens vi drak vores øl, der blev alt for hurtigt doven i varmen. Åh, hvor kan jeg altså godt lide de drenge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar